Friday, October 30, 2015

KCOLLY ORIGINAL MURAH

HuraianUlasan (0)
Apa Kelebihan K-Colly ni Sehingga Ramai Artis yang Sangat Setia Mengamalkannya?

Mari kita lihat senarai manfaat yang boleh didapati dengan mengamalkan K-Colly ni setiap hari:

Kulit semakin putih kemerah-merahan – kulit pucat tandanya tak sihat. Kulit putih kemerah-merahan adalah kulit paling seksi dan menawan, kerana ia melambangkan kesuburan.

Kulit semakin lembap dan halus – ini berbeza dengan lembapan yang menggunakan moisturizer. Fakta: kulit yang lembap semulajadi adalah kulit yang nampak cantik tanpa mekap.

Memulihkan kulit yang rosak dan bermasalah – Cuaca khatulistiwa Malaysia memang mndatangkan mudarat kepada kulit. Dulu kita memang pasrah. Sekarang kita ada K-Colly.

Membantu mengurangkan melanin kulit – Melanin adalah pigmen yang memberikan warna kepada kulit. Teruskan membaca untuk mengetahui bagaimana K-Colly dapat membantu mengurangkan melanin dan seterusnya memutihkan kulit.

Menghilangkan jerawat dan parut jerawat – sebelum memutihkan kulit, kita perlu menyihatkan kulit dahulu.

Mengandungi zat yang tinggi – kita akan bincangkan formulasi serta bahan-bahan dalam K-Colly. Teruskan membaca.



Melanin, Peranannya dan Bagaimana K-Colly Dapat Membantu

Bagaimana K-Colly ni dapat membantu mencerahkan kulit? Ia bertindak secara tak langsung sebenarnya. Melanin seperti yang dibincangkan tadi sangat bermanfaat untuk kita. Ia bertindak menyerap sinar UV dari matahari dan menggunakan tenaga itu untuk menghasilkan vitamin D. Vitamin D bagus untuk tulang.

Dalam iklim Malaysia yang bersifat khatulistiwa, sinar UV sangat terik, dan kulit pun terpaksa menghasilkan lebih banyak melanin untuk membantu menapis sinar UV. Ini menyebabkan kulit kita menjadi gelap.

Kulit akan menghasilkan lebih banyak melanin jika kulit kita rosak atau tidak sihat. Bukan sahaja melanin, malah kulit juga akan menghasilkan lebih banyak minyak sebum untuk menghalang kulit menjadi kering. Bila terlebih melanin dan terlebih minyak, kulit kita akan menjadi gelap, bintik hitam dan jerawat akan muncul. Pora kulit juga akan menjadi lebih besar.



Bagaimana K-Colly Dapat Membantu Menyihatkan Kulit?

Anda tentu pernah memegang kulit bayi. Anda juga tahu betapa halus, gebu, dan anjalnya kulit bayi. Semakin dewasa, semakin kurang keanjalannya, dan semakin gelap dan kering. Apatah lagi bila berjerawat, kulit pun mula berparut dan kasar.

Apa beza kulit kita dan kulit bayi?

Jawapannya collagen.

Collagen adalah protein yang menyokong struktur kulit, menyimpan lembapan, dan memastikan kulit sentiasa sihat. Collagen semakin musnah dengan perkara-perkara seperti:

Caffein

Sinar UV

Makanan Berminyak

Toksin

Pengoksidaan

Cuaca panas terik

Udara Air-Cond yang Kering

dan banyak lagi faktor

Tiada cara lain untuk mendapatkan kembali kulit yang lembut dan cantik melainkan dengan menggantikan collagen yang hilang. Collagen adalah bahan semulajadi, dan hanya boleh digantikan dengan proses semulajadi.



zayyanna beauty shop

No comments:

Post a Comment